<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<rss version="2.0"
	xmlns:content="http://purl.org/rss/1.0/modules/content/"
	xmlns:wfw="http://wellformedweb.org/CommentAPI/"
	xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/"
	xmlns:atom="http://www.w3.org/2005/Atom"
	xmlns:sy="http://purl.org/rss/1.0/modules/syndication/"
	xmlns:slash="http://purl.org/rss/1.0/modules/slash/"
	>

<channel>
	<title>Katolican.com</title>
	<atom:link href="http://katolican.com/feed/" rel="self" type="application/rss+xml" />
	<link>http://katolican.com</link>
	<description>rasti v ljubezni in poznavanju Gospoda Jezusa Kristusa</description>
	<lastBuildDate>Sun, 02 Mar 2008 16:49:02 +0000</lastBuildDate>
	<generator>http://wordpress.org/?v=2.9.2</generator>
	<language>en</language>
	<sy:updatePeriod>hourly</sy:updatePeriod>
	<sy:updateFrequency>1</sy:updateFrequency>
			<item>
		<title>Kako Katoliška Cerkev razlaga knjigo Razodetja?</title>
		<link>http://katolican.com/2008/03/02/kako-katoliska-cerkev-razlaga-knjigo-razodetja/</link>
		<comments>http://katolican.com/2008/03/02/kako-katoliska-cerkev-razlaga-knjigo-razodetja/#comments</comments>
		<pubDate>Sun, 02 Mar 2008 16:49:02 +0000</pubDate>
		<dc:creator>br. Matej Nastran</dc:creator>
				<category><![CDATA[Papež]]></category>
		<category><![CDATA[Sveto pismo]]></category>
		<category><![CDATA[razodetje]]></category>

		<guid isPermaLink="false">http://katolican.com/2008/03/02/kako-katoliska-cerkev-razlaga-knjigo-razodetja/</guid>
		<description><![CDATA[pozdravljeni!
mene pa zanima kako si v katoliški cerkvi razlagajo razodetje? kdo je zver? Je to res mogoče Vatikan s papežem na čelu, kar mnogi prikazujejo, ali se po njihovo še ni razodela ta zver ki izhaja iz ljudstva. hvala
Katoliška Cerkev za nobeno od posameznih knjig Svetega pisma nima neke enoznačne, uradne razlage, tako tudi za [...]]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<blockquote><p>pozdravljeni!<br />
mene pa zanima kako si v katoliški cerkvi razlagajo razodetje? kdo je zver? Je to res mogoče Vatikan s papežem na čelu, kar mnogi prikazujejo, ali se po njihovo še ni razodela ta zver ki izhaja iz ljudstva. hvala</p></blockquote>
<p>Katoliška Cerkev za nobeno od posameznih knjig Svetega pisma nima neke enoznačne, uradne razlage, tako tudi za knjigo Razodetja ne. Obstaja pa nekaj načel katoliške razlage svetopisemskih besedil, od katerih je eno tudi načelo, da se posamezni deli Svetega pisma razlagajo v povezavi s preostalim Svetim pismom, saj Sveto pismo samo sebi ne nasprotouje, ampak je enovito. Bilo bi zelo čudno, če bi na enem mestu Sveto pismo podpiralo papeštvo (npr. Mt 16), na drugem mestu pa ga zavračalo. Razlage, ki jih omenjate, izhajajo iz krogov, ki jim je več do nasprotovanja katoliški Cerkvi kot pa do iskanja izvirnega pomena besedila.</p>
<p>Več o okoliščinah in pomenu knjige, boste našli <a href="http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Raz+0&amp;id0=1&amp;pos=0&amp;set=2&amp;l=sl">tule</a>.</p>
<img src="http://katolican.com/?ak_action=api_record_view&id=59&type=feed" alt="" />]]></content:encoded>
			<wfw:commentRss>http://katolican.com/2008/03/02/kako-katoliska-cerkev-razlaga-knjigo-razodetja/feed/</wfw:commentRss>
		<slash:comments>1</slash:comments>
		</item>
		<item>
		<title>Kaj če umirajoči odklanja zakramente?</title>
		<link>http://katolican.com/2008/02/23/58/</link>
		<comments>http://katolican.com/2008/02/23/58/#comments</comments>
		<pubDate>Sat, 23 Feb 2008 21:53:01 +0000</pubDate>
		<dc:creator>br. Matej Nastran</dc:creator>
				<category><![CDATA[zakramenti]]></category>
		<category><![CDATA[smrt]]></category>
		<category><![CDATA[svoboda]]></category>

		<guid isPermaLink="false">http://katolican.com/2008/02/23/58/</guid>
		<description><![CDATA[Zanima me, ali se sme podeliti zakramente umirajočemu kljub njegovi izrecni odklonitvi (ko je že toliko oslabel, da se ne more braniti), če duhovnik za to odklonitev ve.
Ali je v takem primeru zakrament veljaven?
Če tako dejanje ni dovoljeno, kako Cerkev v takem primeru postopa?
Hvala.
Duhovnik v takem primeru ne sme podeliti zakramentov, če torej ve, da [...]]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<blockquote><p>Zanima me, ali se sme podeliti zakramente umirajočemu kljub njegovi izrecni odklonitvi (ko je že toliko oslabel, da se ne more braniti), če duhovnik za to odklonitev ve.<br />
Ali je v takem primeru zakrament veljaven?<br />
Če tako dejanje ni dovoljeno, kako Cerkev v takem primeru postopa?<br />
Hvala.</p></blockquote>
<p>Duhovnik v takem primeru ne sme podeliti zakramentov, če torej ve, da je bila odklonitev izrecna in je bila storjena svobodno in premišljeno. Če bi imel duhovnik upravičeni dvom glede slednjega, bi lahko zarament podelil pogojno.</p>
<p>Glede veljavnosti pa je potrebno malo razjasniti: gre za dva zakramenta, ki sta namenja umirajočim: najprej je to bolniško maziljenje (ki ni namenjeno SAMO umirajočim, pač pa tudi njim) in obhajilo. Prvo nima svojega učinka, če ga prejemnik zavrača, saj ta zakrament odpušča grehe samo če si človek tega želi (pa ne more več opraviti spovedi). Glede obhajila (če ga je umirajoči prejel) pa je objektivno gledano bilo podeljeno, sadov oz. učinka pa pri človeku, ki ga zavrača, ne more biti.</p>
<p>Cerkev nima v primeru da so bili zakramenti podeljeni, ko naj ne bi bili, nobenih vnaprej predvidenih postopkov, vsekakor pa vam predlagam, da najprej duhovnika, ki je zakramente podelil, povprašate po razlogih (kar bo predvidoma razrešilo situacijo) in če z odgovorom ne boste zadovoljni, se obrnite na škofa.</p>
<p>Mir in dobro!</p>
<p>br. Matej</p>
<img src="http://katolican.com/?ak_action=api_record_view&id=58&type=feed" alt="" />]]></content:encoded>
			<wfw:commentRss>http://katolican.com/2008/02/23/58/feed/</wfw:commentRss>
		<slash:comments>0</slash:comments>
		</item>
		<item>
		<title>Poročeni gredo narazen in živijo pri drugi odrasli osebi</title>
		<link>http://katolican.com/2008/01/08/poroceni-gredo-narazen-in-zivijo-pri-drugi-odrasli-osebi/</link>
		<comments>http://katolican.com/2008/01/08/poroceni-gredo-narazen-in-zivijo-pri-drugi-odrasli-osebi/#comments</comments>
		<pubDate>Mon, 07 Jan 2008 23:45:28 +0000</pubDate>
		<dc:creator>br. Matej Nastran</dc:creator>
				<category><![CDATA[Morala vprašanja]]></category>
		<category><![CDATA[spolnost]]></category>
		<category><![CDATA[zakramenti]]></category>
		<category><![CDATA[ločitev]]></category>
		<category><![CDATA[prešuštvo]]></category>

		<guid isPermaLink="false">http://katolican.com/2008/01/08/poroceni-gredo-narazen-in-zivijo-pri-drugi-odrasli-osebi/</guid>
		<description><![CDATA[Življenje z drugo osebo po ločitvi od žene/moža je greh prešuštva, saj se predvideva da skupno življenje pomeni tudi spolno življenje, razen če to ni izrecno izključeno.
Četudi dva, ki živita skupaj v novi vezi po ločitvi od moža/žene ne živita spolnega življenja, pa gre za greh pohujšanja, ki ga dajeta drugim.
]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<blockquote>Cerkvenoporočen par &#8220;gre narazen&#8221;. En zakonec npr. živi z neko drugo odraslo osebo nasprotnega spola.<br />
Je že to greh?<br />
Kdaj nastopi greh v zvezi s tem (že če z mislijo, besedo ali z dejanjem npr. krši ljubezensko oz. zakonsko zvestobo, da sta eno v dobrem in slabem &#8230;)?</blockquote>
<p>Življenje z drugo osebo po ločitvi od žene/moža je greh prešuštva, saj se predvideva da skupno življenje pomeni tudi spolno življenje, razen če to ni izrecno izključeno.<br />
Četudi dva, ki živita skupaj v novi vezi po ločitvi od moža/žene ne živita spolnega življenja, pa gre za greh pohujšanja, ki ga dajeta drugim.</p>
<img src="http://katolican.com/?ak_action=api_record_view&id=57&type=feed" alt="" />]]></content:encoded>
			<wfw:commentRss>http://katolican.com/2008/01/08/poroceni-gredo-narazen-in-zivijo-pri-drugi-odrasli-osebi/feed/</wfw:commentRss>
		<slash:comments>2</slash:comments>
		</item>
		<item>
		<title>Če ne dobim odveze pri enem duhovniku, naj grem k drugemu?</title>
		<link>http://katolican.com/2008/01/08/ce-ne-dobim-odveze-pri-enem-duhovniku-naj-grem-k-drugemu/</link>
		<comments>http://katolican.com/2008/01/08/ce-ne-dobim-odveze-pri-enem-duhovniku-naj-grem-k-drugemu/#comments</comments>
		<pubDate>Mon, 07 Jan 2008 23:43:51 +0000</pubDate>
		<dc:creator>br. Matej Nastran</dc:creator>
				<category><![CDATA[zakramenti]]></category>
		<category><![CDATA[odveza]]></category>
		<category><![CDATA[spoved]]></category>

		<guid isPermaLink="false">http://katolican.com/2008/01/08/ce-ne-dobim-odveze-pri-enem-duhovniku-naj-grem-k-drugemu/</guid>
		<description><![CDATA[Ni dolžan povedati, da je to že povedal pri spovedi, je pa smiselno da to pove, saj bo to spovedniku v pomoč.
Vsekakor pa je spovedanec dolžan povedati pri spovedi vse smrtne grehe, za katere še ni dobil odveze.
Predvidevam seveda, da je razlog zakaj ni dobil odveze, sedaj odpravljen (bodisi z njegove strani, bodisi s spovednikove).
]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<blockquote>Spovedanec od spovednika ne dobi odveze. Zato gre spovedanec k drugemu spovedniku, za potrebo spovedati se istega greha.<br />
Ali je dolžan povedati, da za svoj obtoženi greh ni dobil odveze (od prejšnjega spovednika)? Še kakšen komentarček na tako temo &#8230;<br />
</blockquote>
<p>Ni dolžan povedati, da je to že povedal pri spovedi, je pa smiselno da to pove, saj bo to spovedniku v pomoč.<br />
Vsekakor pa je spovedanec dolžan povedati pri spovedi vse smrtne grehe, za katere še ni dobil odveze.<br />
Predvidevam seveda, da je razlog zakaj ni dobil odveze, sedaj odpravljen (bodisi z njegove strani, bodisi s spovednikove).</p>
<img src="http://katolican.com/?ak_action=api_record_view&id=56&type=feed" alt="" />]]></content:encoded>
			<wfw:commentRss>http://katolican.com/2008/01/08/ce-ne-dobim-odveze-pri-enem-duhovniku-naj-grem-k-drugemu/feed/</wfw:commentRss>
		<slash:comments>0</slash:comments>
		</item>
		<item>
		<title>Se pravoslavnim in protestantom sme reče heretik?</title>
		<link>http://katolican.com/2008/01/08/se-pravoslavnim-in-protestantom-sme-rece-heretik/</link>
		<comments>http://katolican.com/2008/01/08/se-pravoslavnim-in-protestantom-sme-rece-heretik/#comments</comments>
		<pubDate>Mon, 07 Jan 2008 23:40:42 +0000</pubDate>
		<dc:creator>br. Matej Nastran</dc:creator>
				<category><![CDATA[vera]]></category>
		<category><![CDATA[herezija]]></category>

		<guid isPermaLink="false">http://katolican.com/2008/01/08/se-pravoslavnim-in-protestantom-sme-rece-heretik/</guid>
		<description><![CDATA[Ne, izraz heretiki se nanaša samo na tiste, ki so bili krščeni kot katoličani, a trdovratno zavračajo kako (ali več) bistveno resnico katoliške vere.
Prav tako se izraz razkoliniki (smizmatiki) ne nanaša na drugače verujoče in neverujoče, ampak na krščene katoličane, ki pa se ne želijo podrediti legitimni cerkveni oblasti.
]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<blockquote>Ali se v dandanašnji katoliški Cerkvi lahko (sme) reče, da so naši ločeni bratje, npr. pravoslavni in protestanti, zanjo heretiki in razkolniki?<br />
So heretiki in razkolniki drugoverci in brezverci?<br />
</blockquote>
<p>Ne, izraz heretiki se nanaša samo na tiste, ki so bili krščeni kot katoličani, a trdovratno zavračajo kako (ali več) bistveno resnico katoliške vere.<br />
Prav tako se izraz razkoliniki (smizmatiki) ne nanaša na drugače verujoče in neverujoče, ampak na krščene katoličane, ki pa se ne želijo podrediti legitimni cerkveni oblasti.</p>
<img src="http://katolican.com/?ak_action=api_record_view&id=55&type=feed" alt="" />]]></content:encoded>
			<wfw:commentRss>http://katolican.com/2008/01/08/se-pravoslavnim-in-protestantom-sme-rece-heretik/feed/</wfw:commentRss>
		<slash:comments>0</slash:comments>
		</item>
		<item>
		<title>Kdo je heretik?</title>
		<link>http://katolican.com/2008/01/08/kdo-je-heretik/</link>
		<comments>http://katolican.com/2008/01/08/kdo-je-heretik/#comments</comments>
		<pubDate>Mon, 07 Jan 2008 23:39:34 +0000</pubDate>
		<dc:creator>br. Matej Nastran</dc:creator>
				<category><![CDATA[vera]]></category>
		<category><![CDATA[herezija]]></category>
		<category><![CDATA[izobčenje]]></category>

		<guid isPermaLink="false">http://katolican.com/2008/01/08/kdo-je-heretik/</guid>
		<description><![CDATA[Ne, daleč od tega. Herezija je definirana kot &#8220;trdovratno zanikanje ali trdovraten dvom glede kake resnice, ki jo je potrebno verovati z Božjo in Cerkveno vero&#8221;. Izraz velja seveda le za že krščene katoličane.
Pri hereziji gre torej za hoteno, zavestno in vztrajno nasprotovanje določeni resnici vere, ne pa za dvom, iskanje, nevednost in podobno.
]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<blockquote>Ali je katoličan heretik (krivoverec) zato, ker dvomi v določeno versko resnico? Ali je zato že izobčen?</blockquote>
<p>Ne, daleč od tega. Herezija je definirana kot &#8220;trdovratno zanikanje ali trdovraten dvom glede kake resnice, ki jo je potrebno verovati z Božjo in Cerkveno vero&#8221;. Izraz velja seveda le za že krščene katoličane.<br />
Pri hereziji gre torej za hoteno, zavestno in vztrajno nasprotovanje določeni resnici vere, ne pa za dvom, iskanje, nevednost in podobno.</p>
<img src="http://katolican.com/?ak_action=api_record_view&id=54&type=feed" alt="" />]]></content:encoded>
			<wfw:commentRss>http://katolican.com/2008/01/08/kdo-je-heretik/feed/</wfw:commentRss>
		<slash:comments>0</slash:comments>
		</item>
		<item>
		<title>Odpad od vere</title>
		<link>http://katolican.com/2008/01/08/odpad-od-vere/</link>
		<comments>http://katolican.com/2008/01/08/odpad-od-vere/#comments</comments>
		<pubDate>Mon, 07 Jan 2008 23:38:36 +0000</pubDate>
		<dc:creator>br. Matej Nastran</dc:creator>
				<category><![CDATA[pravo]]></category>
		<category><![CDATA[vera]]></category>
		<category><![CDATA[odpad]]></category>

		<guid isPermaLink="false">http://katolican.com/2008/01/08/odpad-od-vere/</guid>
		<description><![CDATA[Odpad od vere je v Zakoniku Cerkvenega prava definiran kot: &#8220;popolno zavračanje krščanske vere&#8221; in po kanonu 1364 je zanj predvideno vnaprej izrečeno izobčenje. Če naj bo takšno izbobčenje tudi javno razglašeno (vprašanje je kdaj bi to sploh imelo smisel), je seveda predhodno potrebno, da se tak odpad tudi vnaprej na zunaj pokaže na jasen [...]]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<blockquote>Ali drži: &#8220;Za izobčenje je potrebno, da se odpad (od vere &#8230;) tudi na zunaj pokaže. (Ni pa potrebno, da se tisti javi cerkveni oblasti, ali da prestopi v drugo vero ali v ateizem.)&#8221;</blockquote>
<p>Odpad od vere je v Zakoniku Cerkvenega prava definiran kot: &#8220;popolno zavračanje krščanske vere&#8221; in po kanonu 1364 je zanj predvideno vnaprej izrečeno izobčenje. Če naj bo takšno izbobčenje tudi javno razglašeno (vprašanje je kdaj bi to sploh imelo smisel), je seveda predhodno potrebno, da se tak odpad tudi vnaprej na zunaj pokaže na jasen način (kot npr. s prestopom v drugo vero).</p>
<img src="http://katolican.com/?ak_action=api_record_view&id=53&type=feed" alt="" />]]></content:encoded>
			<wfw:commentRss>http://katolican.com/2008/01/08/odpad-od-vere/feed/</wfw:commentRss>
		<slash:comments>0</slash:comments>
		</item>
		<item>
		<title>Lahko duhovnik pri spovedi hlini odvezo?</title>
		<link>http://katolican.com/2008/01/08/lahko-duhovnik-pri-spovedi-hlini-odvezo/</link>
		<comments>http://katolican.com/2008/01/08/lahko-duhovnik-pri-spovedi-hlini-odvezo/#comments</comments>
		<pubDate>Mon, 07 Jan 2008 23:36:52 +0000</pubDate>
		<dc:creator>br. Matej Nastran</dc:creator>
				<category><![CDATA[Morala vprašanja]]></category>
		<category><![CDATA[zakramenti]]></category>
		<category><![CDATA[odveza]]></category>
		<category><![CDATA[spoved]]></category>

		<guid isPermaLink="false">http://katolican.com/2008/01/08/lahko-duhovnik-pri-spovedi-hlini-odvezo/</guid>
		<description><![CDATA[Gre za t.i. simuliranje zakramenta, ki po kanonu 1378-79 zakonika cerkvenega prava predvideva pravično kazen, brez natančnejših določil. Gre torej za presojo škofa kako je najbolje odreagirati v takem primeru.
Če duhovnik ni imel namena podeliti odveze, odveza sicer ni podeljena, a za spovedanca, ki za to ne ve lahko tu upravičeno apliciramo pravilo &#8220;Ecclesia suplet&#8221;: [...]]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<blockquote>Je kakšna sankcija za spovednika, ki moli zakramentalno formulo odveze, nima pa namena dati odveze?<br />
Je spovedancu potemtakem odpuščeno (v sv. spovedi) spovedano?</blockquote>
<p>Gre za t.i. simuliranje zakramenta, ki po kanonu 1378-79 zakonika cerkvenega prava predvideva pravično kazen, brez natančnejših določil. Gre torej za presojo škofa kako je najbolje odreagirati v takem primeru.<br />
Če duhovnik ni imel namena podeliti odveze, odveza sicer ni podeljena, a za spovedanca, ki za to ne ve lahko tu upravičeno apliciramo pravilo &#8220;Ecclesia suplet&#8221;: se pravi, da Cerkev tu nadomesti pomanjkanje s strani posameznega duhovnika in je taka spoved za spovedanca veljavna v moči zakramentalnosti Cerkve kot celote.<br />
Spovedancu torej ni potrebno skrbeti ali je duhovnik podeljeno odvezo simuliral ali ne. Še posebno ker za simulacijo odveze ni nikoli nobenega smiselnega razloga. Duhovnik ima namreč pravico in dolžnost v primerih, ko presodi, da odveze ne more podeliti (iz različih razlogov), to spovedancu tudi povedati in mu pojasniti zakaj tako in ga pravilno usmeriti naprej.</p>
<img src="http://katolican.com/?ak_action=api_record_view&id=52&type=feed" alt="" />]]></content:encoded>
			<wfw:commentRss>http://katolican.com/2008/01/08/lahko-duhovnik-pri-spovedi-hlini-odvezo/feed/</wfw:commentRss>
		<slash:comments>0</slash:comments>
		</item>
		<item>
		<title>Ima diakon že zakrement svetega reda?</title>
		<link>http://katolican.com/2008/01/08/ima-diakon-ze-zakrement-svetega-reda/</link>
		<comments>http://katolican.com/2008/01/08/ima-diakon-ze-zakrement-svetega-reda/#comments</comments>
		<pubDate>Mon, 07 Jan 2008 23:33:39 +0000</pubDate>
		<dc:creator>br. Matej Nastran</dc:creator>
				<category><![CDATA[zakramenti]]></category>
		<category><![CDATA[diakon]]></category>
		<category><![CDATA[duhovništvo]]></category>
		<category><![CDATA[sveti red]]></category>

		<guid isPermaLink="false">http://katolican.com/2008/01/08/ima-diakon-ze-zakrement-svetega-reda/</guid>
		<description><![CDATA[Da. Zakrament Svetega reda ima tri stopnje: prva je diakonska, druga prezbiterska (duhovniška) in tretja škofovska.
Zato je diakon že prejemnik svetega reda.
]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<p>Da. Zakrament Svetega reda ima tri stopnje: prva je diakonska, druga prezbiterska (duhovniška) in tretja škofovska.<br />
Zato je diakon že prejemnik svetega reda.</p>
<img src="http://katolican.com/?ak_action=api_record_view&id=51&type=feed" alt="" />]]></content:encoded>
			<wfw:commentRss>http://katolican.com/2008/01/08/ima-diakon-ze-zakrement-svetega-reda/feed/</wfw:commentRss>
		<slash:comments>0</slash:comments>
		</item>
		<item>
		<title>Ali lahko spovednik spove samega sebe?</title>
		<link>http://katolican.com/2008/01/08/ali-lahko-spovednik-spove-samega-sebe/</link>
		<comments>http://katolican.com/2008/01/08/ali-lahko-spovednik-spove-samega-sebe/#comments</comments>
		<pubDate>Mon, 07 Jan 2008 23:32:16 +0000</pubDate>
		<dc:creator>br. Matej Nastran</dc:creator>
				<category><![CDATA[zakramenti]]></category>
		<category><![CDATA[duhovnik]]></category>
		<category><![CDATA[spoved]]></category>

		<guid isPermaLink="false">http://katolican.com/2008/01/08/ali-lahko-spovednik-spove-samega-sebe/</guid>
		<description><![CDATA[Duhovnik nikoli ne more dati sam sebi zakramentalne odveze.
Vsi zakramenti so stvar občestva, saj naj vanj vključujejo, prav tako spoved: če grešimo smrtno, smo po njej zopet v občestvu z ostalimi udi Cerkve. Ker je spoved sprava ne le z Bogom, ampak tudi s Cerkvijo kot Kristusovim skrivnostnim telesom, potrebuje tudi duhovnik drugega duhovnika za [...]]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<blockquote>Ali sme v kakšnih primerih (katerih?) spovednik samega sebe zakramentalno spovedati in si dati odvezo:<br />
a) smrtnih oz.<br />
b) malih grehov?<br />
Zakaj?</blockquote>
<p>Duhovnik nikoli ne more dati sam sebi zakramentalne odveze.<br />
Vsi zakramenti so stvar občestva, saj naj vanj vključujejo, prav tako spoved: če grešimo smrtno, smo po njej zopet v občestvu z ostalimi udi Cerkve. Ker je spoved sprava ne le z Bogom, ampak tudi s Cerkvijo kot Kristusovim skrivnostnim telesom, potrebuje tudi duhovnik drugega duhovnika za odpuščanje grehov. Duhovnik spovednik je predstavnik tako Boga kot občestva Cerkve.</p>
<img src="http://katolican.com/?ak_action=api_record_view&id=50&type=feed" alt="" />]]></content:encoded>
			<wfw:commentRss>http://katolican.com/2008/01/08/ali-lahko-spovednik-spove-samega-sebe/feed/</wfw:commentRss>
		<slash:comments>0</slash:comments>
		</item>
		<item>
		<title>Spoved pri duhovniku, ki ni v posvečujoči milosti</title>
		<link>http://katolican.com/2008/01/08/spoved-pri-duhovniku-ki-ni-v-posvecujoci-milosti/</link>
		<comments>http://katolican.com/2008/01/08/spoved-pri-duhovniku-ki-ni-v-posvecujoci-milosti/#comments</comments>
		<pubDate>Mon, 07 Jan 2008 23:31:20 +0000</pubDate>
		<dc:creator>br. Matej Nastran</dc:creator>
				<category><![CDATA[Zakramentali]]></category>
		<category><![CDATA[duhovnik]]></category>
		<category><![CDATA[spoved]]></category>
		<category><![CDATA[zakramenti]]></category>

		<guid isPermaLink="false">http://katolican.com/2008/01/08/spoved-pri-duhovniku-ki-ni-v-posvecujoci-milosti/</guid>
		<description><![CDATA[Ne sme. Če pa nikakor nima možnosti predhodno spovedati se svojih grehov, naj obudi popolno kesanje, ki vključuje tudi sklep ob prvi priložnosti pristopiti k spovedi. V vsakem primeru pa je odveza, ki jo da duhovnik, četudi ni v stanju posvečujoče milosti, veljavna (četudi ni dopustna), saj duhovnik ne daje odveze v svojem lastnem imenu, [...]]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<blockquote>Ali sme spovednik spovedovati, če ni v stanju posvečujoče milosti?</blockquote>
<p>Ne sme. Če pa nikakor nima možnosti predhodno spovedati se svojih grehov, naj obudi popolno kesanje, ki vključuje tudi sklep ob prvi priložnosti pristopiti k spovedi. V vsakem primeru pa je odveza, ki jo da duhovnik, četudi ni v stanju posvečujoče milosti, veljavna (četudi ni dopustna), saj duhovnik ne daje odveze v svojem lastnem imenu, ampak v Božjem in učinkovitost zakramenta ni odvisna od vrednosti njegovega delilca, ampak izhaja direktno iz Kristusa.<br />
Kar se torej spovedanca tiče ni potrebno, da bi ga skrbelo kako je s stanjem duhovnika, pri katerem opravlja spoved.</p>
<img src="http://katolican.com/?ak_action=api_record_view&id=49&type=feed" alt="" />]]></content:encoded>
			<wfw:commentRss>http://katolican.com/2008/01/08/spoved-pri-duhovniku-ki-ni-v-posvecujoci-milosti/feed/</wfw:commentRss>
		<slash:comments>0</slash:comments>
		</item>
		<item>
		<title>Zakaj apokrifnih evangelijev ni v Svetem Pismu?</title>
		<link>http://katolican.com/2008/01/08/zakaj-apokrifnih-evangelijev-ni-v-svetem-pismu/</link>
		<comments>http://katolican.com/2008/01/08/zakaj-apokrifnih-evangelijev-ni-v-svetem-pismu/#comments</comments>
		<pubDate>Mon, 07 Jan 2008 23:29:24 +0000</pubDate>
		<dc:creator>br. Matej Nastran</dc:creator>
				<category><![CDATA[Prvi kristjani]]></category>
		<category><![CDATA[Sveto pismo]]></category>
		<category><![CDATA[apokrifi]]></category>

		<guid isPermaLink="false">http://katolican.com/2008/01/08/zakaj-apokrifnih-evangelijev-ni-v-svetem-pismu/</guid>
		<description><![CDATA[Razlogi so dveh vrst: t.i. notranji in zunanji.
Zunanji razlogi so: čas nastanka in apostolska avtoriteta, notranji pa vsebina teh apokrifnih spisov.
Zunani razlogi: Krščansko razodetje se je končalo s smrtjo zadnjega apostola, to je predvidoma okoli leta 120, ko je umrl zadnji izmed apostolov in sicer sv. Janez.
Zato vsi spisi, ki so nastali po tem času, [...]]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<blockquote>Zakaj apokrifni evangeliji (npr. Tomažev) niso enakovredni kanonskim evangelijem(Matejev, Markov, Lukov, Janezov) in niso sprejeti v Sveto pismo Nove zaveze?<br />
</blockquote>
<p>Razlogi so dveh vrst: t.i. notranji in zunanji.<br />
Zunanji razlogi so: čas nastanka in apostolska avtoriteta, notranji pa vsebina teh apokrifnih spisov.<br />
Zunani razlogi: Krščansko razodetje se je končalo s smrtjo zadnjega apostola, to je predvidoma okoli leta 120, ko je umrl zadnji izmed apostolov in sicer sv. Janez.<br />
Zato vsi spisi, ki so nastali po tem času, ne morejo biti vključeni v Sveto pismo, saj jim manjka apostolska avtoriteta.<br />
Mnogi izmed apokrifnih evangelijev so se pojavili šele v kasnejših stoletjih (recimo III in IV) in so v prvih dveh stoletjih nepoznani. Gre torej za kasnejše spise, katerih namen je dvojen: bodisi da so hoteli potešiti radovednost s tem ko so pojasnjevali dogodke, ki v uradnih evangelijih niso opisani (recimo evangeliji o Jezusovem in Marijinem otroštvu), drug razlog pa sodi že med t.i. notranje razloge in sicer je v tem, da so nekateri evangeliji z obstoječimi neskladni. Gre torej za poskus reinterpretacije krščanstva in so nastali v določenih skupinah, ki so se v nauku razlikovale od krščanstva.<br />
Že v Janezovem evangeliju in Janezovih pismih vidimo, da se je Cerkev v letih 70-80 ter okoli leta 100 že srečevala z dvema napačnima pojmovanjema krščanstva: ebionizmom in doketizmom. Prvi so pod vprašaj postavljali Jezusovo božanstvo, drugi pa Jezusovo človeškost. Mnogi apokrifni evangeliji pa izvirajo iz gnostičnih skupin in vsebujejo skrita učenja, ki pa so krščanstvu tuja.<br />
Gre torej tudi za vprašanje notranje konsistentnosti Nove zaveze.<br />
V času, ko so ti gnostični evangeliji šele nastali, je bila večina knjig Nove zaveze že sprejeta kot navdihnjeno besedilo in dodobra razširjenih po krščanskih skupnostih.<br />
Eden izmed notranjih kriterijev kanoničnosti pa je tudi uporaba v bogoslužju. Kot najdragocenejši in največkrat brani spisi so bili v krščanskem bogoslužju uporabljani štirje kanonični evangeliji.</p>
<img src="http://katolican.com/?ak_action=api_record_view&id=48&type=feed" alt="" />]]></content:encoded>
			<wfw:commentRss>http://katolican.com/2008/01/08/zakaj-apokrifnih-evangelijev-ni-v-svetem-pismu/feed/</wfw:commentRss>
		<slash:comments>0</slash:comments>
		</item>
		<item>
		<title>Kdo lahko moli molitev za osvobajanje?</title>
		<link>http://katolican.com/2008/01/08/kdo-lahko-moli-molitev-za-osvobajanje/</link>
		<comments>http://katolican.com/2008/01/08/kdo-lahko-moli-molitev-za-osvobajanje/#comments</comments>
		<pubDate>Mon, 07 Jan 2008 23:28:00 +0000</pubDate>
		<dc:creator>br. Matej Nastran</dc:creator>
				<category><![CDATA[molitev]]></category>
		<category><![CDATA[eksorcizem]]></category>

		<guid isPermaLink="false">http://katolican.com/2008/01/08/kdo-lahko-moli-molitev-za-osvobajanje/</guid>
		<description><![CDATA[Za posedenega človeka lahko moli vsak kristjan, vendar pa lahko samo duhovnik, ki je za to pooblaščen od škofa (ali pa seveda škof sam) moli t.i. &#8220;veliki eksorcizem&#8221;. Posebnost te molitve je, da vsebuje ne le prošnjo k Bogu za osvoboditev, ampak se v Jezusovem imenu duhovnik obrne direktno na hudega duha in mu ukaže [...]]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<blockquote>Ali lahko molitev za osvobajanje moli nad posedenim človekom katerikoli kristjan ali pa to lahko stori izključno samo duhovnik eksorcist, ki je imenovan od škofa? Glede tega vprašanja se mi zdi, da je precej nejasnosti.</blockquote>
<p>Za posedenega človeka lahko moli vsak kristjan, vendar pa lahko samo duhovnik, ki je za to pooblaščen od škofa (ali pa seveda škof sam) moli t.i. &#8220;veliki eksorcizem&#8221;. Posebnost te molitve je, da vsebuje ne le prošnjo k Bogu za osvoboditev, ampak se v Jezusovem imenu duhovnik obrne direktno na hudega duha in mu ukaže zapustiti posedenega človeka. To lahko torej stori le duhovnik, ki ima za to avtoriteto.<br />
Kaj se lahko zgodi v primeru, ko nekdo moli sicer za pravo stvar, a brez ustrezne avtoritete, lahko vidimo v Apd&#8230;<br />
Zato Cerkev tu svetuje veliko previdnost.</p>
<img src="http://katolican.com/?ak_action=api_record_view&id=47&type=feed" alt="" />]]></content:encoded>
			<wfw:commentRss>http://katolican.com/2008/01/08/kdo-lahko-moli-molitev-za-osvobajanje/feed/</wfw:commentRss>
		<slash:comments>0</slash:comments>
		</item>
		<item>
		<title>Kaj pomeni izraz &#8220;Božje pravo&#8221;?</title>
		<link>http://katolican.com/2008/01/08/kaj-pomeni-izraz-bozje-pravo/</link>
		<comments>http://katolican.com/2008/01/08/kaj-pomeni-izraz-bozje-pravo/#comments</comments>
		<pubDate>Mon, 07 Jan 2008 23:26:40 +0000</pubDate>
		<dc:creator>br. Matej Nastran</dc:creator>
				<category><![CDATA[pravo]]></category>

		<guid isPermaLink="false">http://katolican.com/2008/01/08/kaj-pomeni-izraz-bozje-pravo/</guid>
		<description><![CDATA[Božje pravo je to, kar izhaja iz razodetja. Izraz uporablja zakonik cerkvenega prava, predvsem kadar želi s tem poudariti, da nad tem Cerkev nima oblasti odločati tako ali drugače. Božjepravno torej za razliko od cerkvenopravnih predpisov, izraženih recimo v petih cerkvenih zapovedih, ki se spreminjajo.
Ali pa drug primer: pred leti je papež Janez Pael II [...]]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<p>Božje pravo je to, kar izhaja iz razodetja. Izraz uporablja zakonik cerkvenega prava, predvsem kadar želi s tem poudariti, da nad tem Cerkev nima oblasti odločati tako ali drugače. Božjepravno torej za razliko od cerkvenopravnih predpisov, izraženih recimo v petih cerkvenih zapovedih, ki se spreminjajo.<br />
Ali pa drug primer: pred leti je papež Janez Pael II razglasil dejstvo, da Cerkev posvečuje za duhovnike le moške kot Božje pravo, kar pomeni da je Cerkev temu zavezana in ne more svobodno po lastni presoji spremeniti te prakse.</p>
<img src="http://katolican.com/?ak_action=api_record_view&id=46&type=feed" alt="" />]]></content:encoded>
			<wfw:commentRss>http://katolican.com/2008/01/08/kaj-pomeni-izraz-bozje-pravo/feed/</wfw:commentRss>
		<slash:comments>0</slash:comments>
		</item>
		<item>
		<title>Kategorije verskih resnic</title>
		<link>http://katolican.com/2008/01/08/kategorije-verskih-resnic/</link>
		<comments>http://katolican.com/2008/01/08/kategorije-verskih-resnic/#comments</comments>
		<pubDate>Mon, 07 Jan 2008 23:21:43 +0000</pubDate>
		<dc:creator>br. Matej Nastran</dc:creator>
				<category><![CDATA[Verske resnice]]></category>
		<category><![CDATA[kategorije]]></category>

		<guid isPermaLink="false">http://katolican.com/2008/01/08/kategorije-verskih-resnic/</guid>
		<description><![CDATA[Da. Obstajajo verske resnice, dokončno razglašene in podane vsem vernikom v verovanje. To so osnovne verske resnice kot npr. resnica o Kristusovem božanstvu, o dveh naravah v Kristusu, o Marijinem brezmadežnem spočetju in podobne resnice, ki so razglašene kot dogme.
Nekatere resnice niso bile tako slovesno razglašene, a vseeno predstavljajo stalnico Cerkvenega učenja, npr. Marijino kronanje [...]]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<blockquote>Obstajajo kategorije verskih resnic?</blockquote>
<p>Da. Obstajajo verske resnice, dokončno razglašene in podane vsem vernikom v verovanje. To so osnovne verske resnice kot npr. resnica o Kristusovem božanstvu, o dveh naravah v Kristusu, o Marijinem brezmadežnem spočetju in podobne resnice, ki so razglašene kot dogme.<br />
Nekatere resnice niso bile tako slovesno razglašene, a vseeno predstavljajo stalnico Cerkvenega učenja, npr. Marijino kronanje v nebesih (kakor molimo pri rožnem vencu) in jih je kristjan prav tako dolžan upoštevati.</p>
<img src="http://katolican.com/?ak_action=api_record_view&id=45&type=feed" alt="" />]]></content:encoded>
			<wfw:commentRss>http://katolican.com/2008/01/08/kategorije-verskih-resnic/feed/</wfw:commentRss>
		<slash:comments>0</slash:comments>
		</item>
		<item>
		<title>Nezmožnost molitve in &#8220;obsedenost&#8221; z Jezusom</title>
		<link>http://katolican.com/2008/01/08/nezmoznost-molitve-in-obsedenost-z-jezusom/</link>
		<comments>http://katolican.com/2008/01/08/nezmoznost-molitve-in-obsedenost-z-jezusom/#comments</comments>
		<pubDate>Mon, 07 Jan 2008 23:19:30 +0000</pubDate>
		<dc:creator>br. Matej Nastran</dc:creator>
				<category><![CDATA[molitev]]></category>

		<guid isPermaLink="false">http://katolican.com/2008/01/08/nezmoznost-molitve-in-obsedenost-z-jezusom/</guid>
		<description><![CDATA[Kot prvo: ponavljanje Jezusovega imena (če ne gre za samo mehanično ponavljanje) je že molitev in to lahko zelo globoka. Na vzhodu jo imenujejo molitev srca.
Tega, kar opisujete, pa jaz ne bi imenoval obsedenost z Jezusom, pač pa kako drugače. Seveda je možno imeti do Jezusa in bližnjih napačen odnos.
Ljubezen do bližnejga je polje, kjer [...]]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<blockquote>Učili so nas, da v trenutkih, ko ne moremo moliti, zadostuje že, če ponavljamo Jezusovo ime.<br />
Zanima me, v drugem kontekstu, če obstaja možnost, da je nekdo obseden z Jezusom. Npr., da v svoji zaslepljenosti, ne more spoštovati drugega človeka, da mu ne pušča tistega, kar nam je dano od Boga &#8211; svobodna volja, dopustiti možnost, da se motimo in povemo kar mislimo brez, da bi nas kdo zato žalil. Zdi se mi, da če je nekomu beseda Jezus toliko v mislih, da ob tem ruši meje drugega, da bi lahko šlo za obsedenost in je potem to ravno nasprotno od tistega, kar uči naša vera.</blockquote>
<p>Kot prvo: ponavljanje Jezusovega imena (če ne gre za samo mehanično ponavljanje) je že molitev in to lahko zelo globoka. Na vzhodu jo imenujejo molitev srca.<br />
Tega, kar opisujete, pa jaz ne bi imenoval obsedenost z Jezusom, pač pa kako drugače. Seveda je možno imeti do Jezusa in bližnjih napačen odnos.<br />
Ljubezen do bližnejga je polje, kjer se kaže pristnost kristjanovega odnosa do Boga. Nihče ne more ljubiti Boga, obenem pa ne ljubiti bližnjega.</p>
<img src="http://katolican.com/?ak_action=api_record_view&id=44&type=feed" alt="" />]]></content:encoded>
			<wfw:commentRss>http://katolican.com/2008/01/08/nezmoznost-molitve-in-obsedenost-z-jezusom/feed/</wfw:commentRss>
		<slash:comments>1</slash:comments>
		</item>
		<item>
		<title>Božja troedinost</title>
		<link>http://katolican.com/2008/01/08/bozja-troedinost/</link>
		<comments>http://katolican.com/2008/01/08/bozja-troedinost/#comments</comments>
		<pubDate>Mon, 07 Jan 2008 23:18:30 +0000</pubDate>
		<dc:creator>br. Matej Nastran</dc:creator>
				<category><![CDATA[Sveta Trojica]]></category>
		<category><![CDATA[troedinost]]></category>

		<guid isPermaLink="false">http://katolican.com/2008/01/08/bozja-troedinost/</guid>
		<description><![CDATA[Kako si lahko predstavljamo troedinost Boga, torej da je eden, a v treh oseba (Oče, Sin in Sveti duh)? Ali si ne bi nekateri nekristjani mislili, da kristjani verujemo v tri bogove? In še, ali lahko Bogu Očetu (kakor ga je imenoval Jezus) rečemo tudi Mati glede na to, da Bog nima spola kot ljudje?
]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<p>Kako si lahko predstavljamo troedinost Boga, torej da je eden, a v treh oseba (Oče, Sin in Sveti duh)? Ali si ne bi nekateri nekristjani mislili, da kristjani verujemo v tri bogove? In še, ali lahko Bogu Očetu (kakor ga je imenoval Jezus) rečemo tudi Mati glede na to, da Bog nima spola kot ljudje?</p>
<blockquote>Kot prvo: Sveta Trojica je največja krščanska skrivnost,ne moremo je torej racionalno razložiti, lahko pa si pomagamo z razlago in predstavami.<br />
To, da kristjani častijo tri bogove, je očitek kristjanom, ki se vleče že od prvih stoletij, je pa posledica napačnega razumevanja. Kristjani namreč častimo enega Boga, troedinost pa je njegova notranja lastnost, torej skrivnost Božjega njegovega notranjega življenja.<br />
Ali lahko Očetu rečemo tudi Mati, glede na to, da Bog nima spola kot ljudje?<br />
Če bog nima spola po tej logiki torej tudi ni imelo smisla, da bi ga klicalo Mati.<br />
Kakorkoli: Jezus nam razodeva Boga kot našega Očeta. Sveto pismo pravi: &#8220;Boga nihče ni videl, edinorojeni Sin, ki prihaja iz njegovega naročja, nam je razodel.&#8221; Kristjani se torej zanašamo Jezusove besede in poznamo Boga kakršnega nam je razodel on: kot Očeta.<br />
Seveda lahko v razodetju, rako starozaveznem kot novozaveznem najdemo veliko elementov,ki govorijo o &#8220;ženskih&#8221; lastnostih Boga, o nežnosti, toplini, hrepenenju, zvestobi&#8230; Znana starozavezna podoba Boga je naslednja &#8220;Kakor koklja zbira piščeta pod svoje peruti&#8230;&#8221;.</blockquote>
<img src="http://katolican.com/?ak_action=api_record_view&id=43&type=feed" alt="" />]]></content:encoded>
			<wfw:commentRss>http://katolican.com/2008/01/08/bozja-troedinost/feed/</wfw:commentRss>
		<slash:comments>0</slash:comments>
		</item>
		<item>
		<title>Kaj zajema zapoved &#8220;Ne prešuštvuj&#8221;?</title>
		<link>http://katolican.com/2008/01/08/kaj-zajema-zapoved-ne-presustvuj/</link>
		<comments>http://katolican.com/2008/01/08/kaj-zajema-zapoved-ne-presustvuj/#comments</comments>
		<pubDate>Mon, 07 Jan 2008 23:16:48 +0000</pubDate>
		<dc:creator>br. Matej Nastran</dc:creator>
				<category><![CDATA[10 zapovedi]]></category>
		<category><![CDATA[Morala vprašanja]]></category>
		<category><![CDATA[prešuštvo]]></category>
		<category><![CDATA[zapovedi]]></category>

		<guid isPermaLink="false">http://katolican.com/2008/01/08/kaj-zajema-zapoved-ne-presustvuj/</guid>
		<description><![CDATA[Dobesedno zapoved pomeni &#8220;Ne prešuštvuj!&#8221;, kar torej poročenim prepoveduje spolne zakone izven zakonske zveze.
Od nekdaj pa se je v tej zapovedi videlo ne samo prepoved prešuštva, ampak tudi drugih grehov na področju spolnosti.
Katekizem Katoliške Cerkve ko komentira šesto zapoved, govori o čistosti, to je o integraciji spolnosti v celoto človeške osebnosti.
Grehi proti čistosti, ki jih [...]]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<p><blockquote><a class="biblija_link" href="http://www.biblija.net/biblija.cgi?id14=1&amp;pos=0&amp;set=5&amp;m=2+Mz+20%2C+14">&#50;&#32;&#77;&#122;&#32;&#50;&#48;&#44;&#32;&#49;&#52;</a><br />
Kako opredeliti (definicija), da bi dovolj dobro določili vsebino izraza &#8220;Ne nečistuj&#8221;? Kaj to pravzaprav pomeni oz. katere vrste greha vključuje?</blockquote><br />
Dobesedno zapoved pomeni &#8220;Ne prešuštvuj!&#8221;, kar torej poročenim prepoveduje spolne zakone izven zakonske zveze.</p>
<p>Od nekdaj pa se je v tej zapovedi videlo ne samo prepoved prešuštva, ampak tudi drugih grehov na področju spolnosti.<br />
Katekizem Katoliške Cerkve ko komentira šesto zapoved, govori o čistosti, to je o integraciji spolnosti v celoto človeške osebnosti.<br />
Grehi proti čistosti, ki jih katekizem navaja, so naslednji: poželenje, samozadovoljevanje, nečistovanje, pornografija, prostitucija, posilstvo, homoseksualni odnosi, ločitev, prešuštvo, poligamija, incest, &#8230;</p>
<img src="http://katolican.com/?ak_action=api_record_view&id=42&type=feed" alt="" />]]></content:encoded>
			<wfw:commentRss>http://katolican.com/2008/01/08/kaj-zajema-zapoved-ne-presustvuj/feed/</wfw:commentRss>
		<slash:comments>2</slash:comments>
		</item>
		<item>
		<title>Kakšna nebesa bodo to, če bo kdo izmed bližnjih pogubljen?</title>
		<link>http://katolican.com/2008/01/08/kaksna-nebesa-bodo-to-ce-bo-kdo-izmed-bliznjih-pogubljen/</link>
		<comments>http://katolican.com/2008/01/08/kaksna-nebesa-bodo-to-ce-bo-kdo-izmed-bliznjih-pogubljen/#comments</comments>
		<pubDate>Mon, 07 Jan 2008 23:16:00 +0000</pubDate>
		<dc:creator>br. Matej Nastran</dc:creator>
				<category><![CDATA[Poslednje reči]]></category>
		<category><![CDATA[bližnji]]></category>
		<category><![CDATA[nebesa]]></category>
		<category><![CDATA[poguba]]></category>
		<category><![CDATA[zveličanje]]></category>

		<guid isPermaLink="false">http://katolican.com/2008/01/08/kaksna-nebesa-bodo-to-ce-bo-kdo-izmed-bliznjih-pogubljen/</guid>
		<description><![CDATA[Dobro vprašanje&#8230; in zahtevno tudi.
Ne vemo kako točno bo, a lahko si predstavljamo bodisi, da bomo dobili od Boga določeno vednost, zaradi katere bomo tudi sami notranje prepričani v upravičenost sodbe ali pa bomo ob doživljanju popolne Božje ljubezni notranje razumeli, da je Bog naredil vse, kar je mogel, da bi se ti ljudje zveličali, [...]]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<p><blockquote>Tole me je vprašala sošolka (Ne vem, koliko sodi sem.)</p>
<p>Prideš v nebesa in vidiš da tisti, ki so jih imel rad na Zemlji trpijo in jim ne moreš pomagati. Kako to sploh gre oz. izgleda oz. se boš potem počutil?<br />
(Upam, da je dovolj razumljivo.)</blockquote><br />
Dobro vprašanje&#8230; in zahtevno tudi.</p>
<p>Ne vemo kako točno bo, a lahko si predstavljamo bodisi, da bomo dobili od Boga določeno vednost, zaradi katere bomo tudi sami notranje prepričani v upravičenost sodbe ali pa bomo ob doživljanju popolne Božje ljubezni notranje razumeli, da je Bog naredil vse, kar je mogel, da bi se ti ljudje zveličali, a da so oni zavrgli Božje vabilo za zveličanje.<br />
Bolj ko ljubimo Boga in premišljujemo kaj vse je Jezus storil za nas (križev pot) manj dvomimo v njegovo ljubezen in pravičnost.</p>
<img src="http://katolican.com/?ak_action=api_record_view&id=41&type=feed" alt="" />]]></content:encoded>
			<wfw:commentRss>http://katolican.com/2008/01/08/kaksna-nebesa-bodo-to-ce-bo-kdo-izmed-bliznjih-pogubljen/feed/</wfw:commentRss>
		<slash:comments>0</slash:comments>
		</item>
		<item>
		<title>Če ostanemo nevedni ne bomo mogli smrtno grešiti?</title>
		<link>http://katolican.com/2008/01/07/ce-ostanemo-nevedni-ne-bomo-mogli-smrtno-gresiti/</link>
		<comments>http://katolican.com/2008/01/07/ce-ostanemo-nevedni-ne-bomo-mogli-smrtno-gresiti/#comments</comments>
		<pubDate>Mon, 07 Jan 2008 05:19:40 +0000</pubDate>
		<dc:creator>br. Matej Nastran</dc:creator>
				<category><![CDATA[Morala vprašanja]]></category>
		<category><![CDATA[nevednost]]></category>
		<category><![CDATA[smrtni greh]]></category>

		<guid isPermaLink="false">http://katolican.com/2008/01/07/ce-ostanemo-nevedni-ne-bomo-mogli-smrtno-gresiti/</guid>
		<description><![CDATA[Nikakor ne. Človek že po svoji naravi išče resnico in jo je dolžan iskati, odkrivati in si zanjo prizadevati.
Nevednost je torej lahko dveh vrst: prva je t.i. subjektivno nepremagljiva, se pravi nevednost, ki ostane, ko smo naredili vse, da bi vedeli kako stvari stojijo.
Za to nevednost človek ni odgovoren.
Druga nevednost pa je bodisi hotena ali [...]]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<p><blockquote>Brat Matej je v odgovoru na moje vprašanje, ali lahko s smrtnimi grehi pridemo v nebesa, napisal: &#8220;Za to namreč, da storimo smrtni greh, je potreba tudi zavest, da je greh velika kršitev v Božjih očeh. &#8220;Zdej me pa bega drugo vprašanje, ki iz tega sledi. Če se nekdo torej ne zaveda, da je neko dejanje resen greh, torej ne dela smrtnega greha. Torej, če stvar popolnoma zbanaliziram, se za človeka &#8220;bolj splača&#8221; ne vedeti &#8211; ne poznati krščanskega nauka, ker ima potem manj možnosti za greh in več možnosti za zveličanje.</p>
<p>Nekdo, ki je sicer krščen, pa razen nauka v otroštvu (ali pa še to ne), ni bil deležen druge krščanske vzgoje in pri sebi ni prišel do globlje zavesti oz. notranjega spoznanja o Bogu, veri in njunem mestu v življenju, torej niti ne more narediti smrtnega greha?</p>
<p>Se mi zdi, da bolj, ko razmišljam, vedno manj razumem&#8230;  <img src='http://katolican.com/wp-includes/images/smilies/icon_confused.gif' alt=':?' class='wp-smiley' /> </blockquote><br />
Nikakor ne. Človek že po svoji naravi išče resnico in jo je dolžan iskati, odkrivati in si zanjo prizadevati.</p>
<p>Nevednost je torej lahko dveh vrst: prva je t.i. subjektivno nepremagljiva, se pravi nevednost, ki ostane, ko smo naredili vse, da bi vedeli kako stvari stojijo.<br />
Za to nevednost človek ni odgovoren.</p>
<p>Druga nevednost pa je bodisi hotena ali pa povzročena zaradi premajhne angažiranosti za iskanje resnice. Takšna nevednost ne more biti izgovor in človekove krivde ne zmanjša, ampak celo nasprotno: še dodatno jo poveča.</p>
<p>Vprašanje, ki se zastavlja je: ali smo dolžni poučiti tudi druge, recimo v primeru, da nekdo v dobri veri počne nekaj, kar je objektivno slabo?<br />
Odgovor je: da, smo dolžni, razen v primeru, ko bi imeli moralno gotovost, da ta, ki ga želimo posvariti, ne bo zmogel spremeniti svojega obnašanja (kar pa je zelo redko, saj je potrebno zaupati tudi v Božjo pomoč). V nasprotnem primeru bi namreč človek, ki greši v dobri vesti, postal tudi t.i. formalni grešnik.</p>
<img src="http://katolican.com/?ak_action=api_record_view&id=39&type=feed" alt="" />]]></content:encoded>
			<wfw:commentRss>http://katolican.com/2008/01/07/ce-ostanemo-nevedni-ne-bomo-mogli-smrtno-gresiti/feed/</wfw:commentRss>
		<slash:comments>0</slash:comments>
<enclosure url="http://kapucini.rkc.si/mp3/13.mp3" length="2541567" type="audio/mpeg" />
		</item>
		<item>
		<title>Ste Oče in Sin enakovredna?</title>
		<link>http://katolican.com/2008/01/07/ste-oce-in-sin-enakovredna/</link>
		<comments>http://katolican.com/2008/01/07/ste-oce-in-sin-enakovredna/#comments</comments>
		<pubDate>Mon, 07 Jan 2008 05:18:41 +0000</pubDate>
		<dc:creator>br. Matej Nastran</dc:creator>
				<category><![CDATA[Sveta Trojica]]></category>
		<category><![CDATA[Trojica]]></category>

		<guid isPermaLink="false">http://katolican.com/2008/01/07/ste-oce-in-sin-enakovredna/</guid>
		<description><![CDATA[Oče in Sin sta enakovredna in sta eno. Gornji odlomek se da najlažje razložiti tako, da ta vednost Kristusu kot človeku ni bila dana, ampak le Kristusu kot Bogu. Kristus ima namreč dve naravi: je pravi Bog in pravi človek obenem. Čeprav je kot Bog vseveden, pa se je kot vsak človek učil stvari in [...]]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<p><blockquote><a class="biblija_link" href="http://www.biblija.net/biblija.cgi?id14=1&amp;pos=0&amp;set=5&amp;m=Mt+24%2C36">&#77;&#116;&#32;&#50;&#52;&#44;&#51;&#54;</a><br />
Ali to pomeni da Sin in Oče nista enakovredna?</p>
<p>Nekje Jezus namreč reče: &#8220;Jaz in Oče sva eno&#8221;.</blockquote><br />
Oče in Sin sta enakovredna in sta eno. Gornji odlomek se da najlažje razložiti tako, da ta vednost Kristusu kot človeku ni bila dana, ampak le Kristusu kot Bogu. Kristus ima namreč dve naravi: je pravi Bog in pravi človek obenem. Čeprav je kot Bog vseveden, pa se je kot vsak človek učil stvari in si pridobival človeške izkušnje in človeško znanje.</p>
<img src="http://katolican.com/?ak_action=api_record_view&id=38&type=feed" alt="" />]]></content:encoded>
			<wfw:commentRss>http://katolican.com/2008/01/07/ste-oce-in-sin-enakovredna/feed/</wfw:commentRss>
		<slash:comments>0</slash:comments>
		</item>
		<item>
		<title>Je papež vezan le na Gospoda?</title>
		<link>http://katolican.com/2008/01/07/je-papez-vezan-le-na-gospoda/</link>
		<comments>http://katolican.com/2008/01/07/je-papez-vezan-le-na-gospoda/#comments</comments>
		<pubDate>Mon, 07 Jan 2008 05:17:51 +0000</pubDate>
		<dc:creator>br. Matej Nastran</dc:creator>
				<category><![CDATA[Papež]]></category>

		<guid isPermaLink="false">http://katolican.com/2008/01/07/je-papez-vezan-le-na-gospoda/</guid>
		<description><![CDATA[Kar je Bog združil, naj človek ne ločuje: to velja ne samo za sveti zakon, ampak tudi za združitev Kristusa s Cerkvijo: Kristus je glava Cerkvi, ki je Kristusovo skrivnostno telo.
Vprašanje predpostavlja nemogočo situacijo, ko naj bi papež bil odgovoren le Bogu, Cerkvi pa ne. Cerkev je vendar Božja in zato je predvidevanje takšne situacije [...]]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<blockquote>[color=green](Zdaj že pokojni) papež Pavel VI je v Konstitucijo o Cerkvi poskušal vnesti klavzulo, pridržek, po katerem bi bil papež pri svojem ravnanju &#8220;uni Domino devinctus&#8221;, vezan le na Gospoda, le njemu odgovoren.<br />
- Potem se to le ni &#8220;izšlo&#8221;.<br />
Teološka komisija je pridržek zavrnila s tole utemeljitvijo: &#8220;Saj rimskega papeža veže razodetje, ga vežejo temeljne strukture Cerkve, zakramenti, opredelitve prejšnjih koncilov, itd. Vsega se niti našteti ne da.&#8221; K &#8220;temeljnim strukturam Cerkve&#8221; pa spada &#8211; podčrtava kritika &#8211; tudi to, da je papež po svoji cerkveni biti vstavljen v celoto Cerkve, da je notranje povezan s škofi in ostalim božjim ljudstvom ter da mora v tej povezavi ostajati tudi v vsem svojem RAVNANJU, pa naj bo potem njegova posebna služba v cerkvi kakorkoli že podrobneje opredeljena.[/color]
<p>Komentar?</blockquote><br />
Kar je Bog združil, naj človek ne ločuje: to velja ne samo za sveti zakon, ampak tudi za združitev Kristusa s Cerkvijo: Kristus je glava Cerkvi, ki je Kristusovo skrivnostno telo.<br />
Vprašanje predpostavlja nemogočo situacijo, ko naj bi papež bil odgovoren le Bogu, Cerkvi pa ne. Cerkev je vendar Božja in zato je predvidevanje takšne situacije logični nesmisel. Papež se torej zaveda, da Bog deluje v Cerkvi in da je Cerkev Kristusovo skrivnostno telo, zato ni mogoče govoriti o dveh različnih zavezanostih, ampak gre za eno samo zavezanost Gospodu.</p>
<img src="http://katolican.com/?ak_action=api_record_view&id=37&type=feed" alt="" />]]></content:encoded>
			<wfw:commentRss>http://katolican.com/2008/01/07/je-papez-vezan-le-na-gospoda/feed/</wfw:commentRss>
		<slash:comments>0</slash:comments>
		</item>
		<item>
		<title>Marija in izirni greh</title>
		<link>http://katolican.com/2008/01/07/marija-in-izirni-greh/</link>
		<comments>http://katolican.com/2008/01/07/marija-in-izirni-greh/#comments</comments>
		<pubDate>Mon, 07 Jan 2008 05:16:42 +0000</pubDate>
		<dc:creator>br. Matej Nastran</dc:creator>
				<category><![CDATA[Izvirni greh]]></category>
		<category><![CDATA[Marija]]></category>

		<guid isPermaLink="false">http://katolican.com/2008/01/07/marija-in-izirni-greh/</guid>
		<description><![CDATA[Brez konteksta &#8211; se pravi tako kot jo imamo tu &#8211; je to trditev težko sprejeti.
Najprej nekaj predpostavk: izvirni greh ni nekaj, s čimer bi bilo možno biti omadeževan &#8220;za en sam hip&#8221;. Ali ga imaš ali pa ga nimaš. Katoličani verujemo, da ga je bila Marija zaradi Kristusovega odrešilnega dela vnaprej obvarovana. Marija torej [...]]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<blockquote>[color=green]Ali lahko drži sledeča trditev?<br />
&#8220;Če bi pa bila Marija tudi en sam hip omadeževana z izvirnim grehom, bi ne bila ona z odrešenikom vred zmagovalka nad hudičem, ampak bi bil nasprotno hudič zmagal nad njo.&#8221;[/color]</blockquote><br />
Brez konteksta &#8211; se pravi tako kot jo imamo tu &#8211; je to trditev težko sprejeti.<br />
Najprej nekaj predpostavk: izvirni greh ni nekaj, s čimer bi bilo možno biti omadeževan &#8220;za en sam hip&#8221;. Ali ga imaš ali pa ga nimaš. Katoličani verujemo, da ga je bila Marija zaradi Kristusovega odrešilnega dela vnaprej obvarovana. Marija torej ni sama po sebi &#8220;zmagovalka nad hudičem&#8221;, ampak v kolikor je deležna Kristusove zmage in v kolikor to zmago v sebi uresničuje.<br />
Pomislek pa je še naslednji: tudi mi, ki smo vendarle zaznamovani z izvirnim grehom, smo v Kristusu &#8220;premagali hudiča&#8221;, kakor pravi apostol Pavel: &#8220;Vam, mladi, sem pisal, ker ste močni in je Božja beseda v vas in ste premagali hudiča&#8221; (<a class="biblija_link" href="http://www.biblija.net/biblija.cgi?id14=1&amp;pos=0&amp;set=5&amp;m=1+Jn+2%2C13-14">&#49;&#32;&#74;&#110;&#32;&#50;&#44;&#49;&#51;&#45;&#49;&#52;</a>).<br />
<strong>Cerkev zato uči, da Marijino brezmadežno spočetje torej ni bilo nujni pogoj, ampak le primerno sredstvo, ki si ga je Kristus izbral.</strong>
<img src="http://katolican.com/?ak_action=api_record_view&id=36&type=feed" alt="" />]]></content:encoded>
			<wfw:commentRss>http://katolican.com/2008/01/07/marija-in-izirni-greh/feed/</wfw:commentRss>
		<slash:comments>0</slash:comments>
		</item>
		<item>
		<title>Bi Sin Božji postal človek, tudi če bi ne bilo greha?</title>
		<link>http://katolican.com/2008/01/07/bi-sin-bozji-postal-clovek-tudi-ce-bi-ne-bilo-greha/</link>
		<comments>http://katolican.com/2008/01/07/bi-sin-bozji-postal-clovek-tudi-ce-bi-ne-bilo-greha/#comments</comments>
		<pubDate>Mon, 07 Jan 2008 05:15:34 +0000</pubDate>
		<dc:creator>br. Matej Nastran</dc:creator>
				<category><![CDATA[Kristologija]]></category>
		<category><![CDATA[Soteriologija]]></category>
		<category><![CDATA[Učlovečenje]]></category>
		<category><![CDATA[Duns Scott]]></category>
		<category><![CDATA[greh]]></category>
		<category><![CDATA[Tomaž Akvinski]]></category>

		<guid isPermaLink="false">http://katolican.com/2008/01/07/bi-sin-bozji-postal-clovek-tudi-ce-bi-ne-bilo-greha/</guid>
		<description><![CDATA[Gre za dve teoriji, ki sta se oblikovali ob tem vprašanju, ker pa gre za hipotetično vprašanje (&#8220;kaj bi če bi&#8221;), ki ob dejstvu človekovega padca nima prevelikega pomena, se Cerkev glede tega ne opredeljuje.
Kristjan lahko torej zavzame bodisi skotistično ali tomistično varijanto.
V zadnjem času teologi sicer bolj pritrjujejo J. Duns Scottu, ki je bil [...]]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<blockquote>[color=green]Ali bi bil Sin božji postal človek, tudi če bi ne bilo greha in bi človeški rod ne potreboval odrešenja?[/color]
<p>(Skotistom &#8211; ki slede nauku Janeza Skota se namreč zdi, da je učlovečenje božjega sina že samo po sebi tako velik pojav v zgodovini vesoljnega stvarstva in da prihaja od učlovečenega Sina tolika slava stvarniku, da je že samo to proslavljanje božje modrosti in dobrote zadosten razlog za učlovečenje. Sam greh, tako pravijo, je premajhna reč za tako velik božji načrt.<br />
Tomisti vidijo razlog učlovečenja samo v grešnosti človekovega rodu.)</blockquote><br />
Gre za dve teoriji, ki sta se oblikovali ob tem vprašanju, ker pa gre za hipotetično vprašanje (&#8220;kaj bi če bi&#8221;), ki ob dejstvu človekovega padca nima prevelikega pomena, se Cerkev glede tega ne opredeljuje.<br />
Kristjan lahko torej zavzame bodisi skotistično ali tomistično varijanto.<br />
V zadnjem času teologi sicer bolj pritrjujejo J. Duns Scottu, ki je bil pred nedavnim tudi beatificiran, in sicer zaradi ponovnega ovrednotenja Učlovečenja.</p>
<img src="http://katolican.com/?ak_action=api_record_view&id=35&type=feed" alt="" />]]></content:encoded>
			<wfw:commentRss>http://katolican.com/2008/01/07/bi-sin-bozji-postal-clovek-tudi-ce-bi-ne-bilo-greha/feed/</wfw:commentRss>
		<slash:comments>0</slash:comments>
		</item>
		<item>
		<title>Je Sveto pismo &#8220;nejasna knjiga&#8221;?</title>
		<link>http://katolican.com/2008/01/07/je-sveto-pismo-nejasna-knjiga/</link>
		<comments>http://katolican.com/2008/01/07/je-sveto-pismo-nejasna-knjiga/#comments</comments>
		<pubDate>Mon, 07 Jan 2008 05:13:56 +0000</pubDate>
		<dc:creator>br. Matej Nastran</dc:creator>
				<category><![CDATA[Sveto pismo]]></category>
		<category><![CDATA[interpretacija]]></category>

		<guid isPermaLink="false">http://katolican.com/2008/01/07/je-sveto-pismo-nejasna-knjiga/</guid>
		<description><![CDATA[Ne strinjam se, da je ljudi &#8220;reševalo&#8221;, kar praviš, ampak je bila to ovira za razširjenost Svetega pisma, kar je danes hvala Bogu drugače.
Kot Božja beseda je Sveto pismo neizčrpna knjiga, v katere globino se lahko vedno znova poglabljamo in nam spregovori v različnih življenjskih situacijah različno, sveže in novo.
Če gledamo na Sveto pismo kot [...]]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<p><blockquote>V starih časih je ljudi &#8220;reševalo&#8221; to, da SP niso niti mogli sami brati (niso ga imeli v svojem jeziku, predraga knjiga &#8230;). Dandanes se mi zdi, da se pojavlja nasprotna težava. Glede na kompleksnost besedila SP, bi morali imeti tudi dovolj dosegljive razlage. </p>
<p>Eksegeti imajo verjetno za pomoč (kar nekaj krat) debelejše delo oz. dela za pojasnjevanje nejasnosti iz SP. In vedno znova odkrivajo še nove razlage, dopolnila &#8230;</p>
<p>Povzemam možen sklep: [color=green]SP je v mnogočem pravzaprav &#8220;nejasna knjiga&#8221;. Drži?[/color] (prosim za konstruktiven komentar)</blockquote><br />
Ne strinjam se, da je ljudi &#8220;reševalo&#8221;, kar praviš, ampak je bila to ovira za razširjenost Svetega pisma, kar je danes hvala Bogu drugače.<br />
Kot Božja beseda je Sveto pismo neizčrpna knjiga, v katere globino se lahko vedno znova poglabljamo in nam spregovori v različnih življenjskih situacijah različno, sveže in novo.<br />
Če gledamo na Sveto pismo kot zgodovinsko knjigo (kar tudi je, čeprav ne prvenstveno), pa se seveda zavedamo, da nam poznavanje takratne kulture, izvirnih jezikov, arheologije, zgodovine in še marsičesa, kar se šteje kot pomožna veda pri razlaganju in razumevanju Svetega pisma, lahko precej pripomore, predvsem k odkrivanju t.i. dobesednega pomena, to je pomena, ki ga je neko besedilo imelo za prvotne poslušalce.<br />
Zopet drugi deli pa razumljivi brez posebnih razlag.<br />
Ker je Sveto pismo knjiga, ki je nastala znotraj Cerkve in za Cerkev, je Cerkev, kateri je dano vodstvo Svetega Duha, tudi avtentični razlagalec Božje besede.</p>
<img src="http://katolican.com/?ak_action=api_record_view&id=34&type=feed" alt="" />]]></content:encoded>
			<wfw:commentRss>http://katolican.com/2008/01/07/je-sveto-pismo-nejasna-knjiga/feed/</wfw:commentRss>
		<slash:comments>0</slash:comments>
		</item>
		<item>
		<title>Kakšen pomen ima sveča ob umrlem?</title>
		<link>http://katolican.com/2008/01/07/kaksen-pomen-ima-sveca-ob-umrlem/</link>
		<comments>http://katolican.com/2008/01/07/kaksen-pomen-ima-sveca-ob-umrlem/#comments</comments>
		<pubDate>Mon, 07 Jan 2008 04:34:07 +0000</pubDate>
		<dc:creator>br. Matej Nastran</dc:creator>
				<category><![CDATA[Razno]]></category>
		<category><![CDATA[Zakramentali]]></category>
		<category><![CDATA[smrt]]></category>
		<category><![CDATA[sveča]]></category>

		<guid isPermaLink="false">http://katolican.com/2008/01/07/kaksen-pomen-ima-sveca-ob-umrlem/</guid>
		<description><![CDATA[Sveča v katoliškem bogoslužju simbolizira Kristusa. Ko sveča počasi izgoreva, oddaja svetlobo in toploto. Tako je tudi Kristus popolnoma izgorel za človeštvo in mu prinesel luč in toploto.
Ko prižigamo svečo ob umrlem želimo s tem povedati dvoje: po eni strani s tem izražamo, da je bil pokojni združen v življenju s Kristusom in izražamo vero, [...]]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<p><blockquote>Ali ima sveča ob mrtvem kakšen odrešenjski pomen? Je kaj narobe, če na grobu nikoli ne prižgeš kakšno svečo? (Vsako leto se namreč zgodi, da na našem grobu neznanec prižge svečo-čemu ta potreba?)</blockquote><br />
Sveča v katoliškem bogoslužju simbolizira Kristusa. Ko sveča počasi izgoreva, oddaja svetlobo in toploto. Tako je tudi Kristus popolnoma izgorel za človeštvo in mu prinesel luč in toploto.<br />
Ko prižigamo svečo ob umrlem želimo s tem povedati dvoje: po eni strani s tem izražamo, da je bil pokojni združen v življenju s Kristusom in izražamo vero, da pokojni še naprej živi v Kristusu, po drugi strani pa je sveča tudi simbol človeškega življenja: ob umrlem se spominjamo dobrega in lepega (svetloba, toplota), ki ga je prinesel v naša življenja in se Bogu za to zahvaljujemo, obenem pa se spominjamo minljivosti (vsaka sveča nekoč ugasne).<br />
Pomen sveče ob umrlem je torej simboličen.<br />
Prižiganje sveče seveda ni zapovedano, ampak je izraz čutenja vsakega posameznika. Nič ni narobe, če to, kar sicer mnogi izrazijo s prižiganjem sveče, storimo na drugačen način.<br />
Če neznanec prižge vsako leto svečo na grobu vašega bližnjega se mi zdi to lepo znamenje, saj je očitno vaš bližnji pomenil veliko še komu drugemu.</p>
<img src="http://katolican.com/?ak_action=api_record_view&id=32&type=feed" alt="" />]]></content:encoded>
			<wfw:commentRss>http://katolican.com/2008/01/07/kaksen-pomen-ima-sveca-ob-umrlem/feed/</wfw:commentRss>
		<slash:comments>0</slash:comments>
		</item>
		<item>
		<title>Katere zakramente sme prejeti človek v smrtnem grehu?</title>
		<link>http://katolican.com/2008/01/07/katere-zakramente-sme-prejeti-clovek-v-smrtnem-grehu/</link>
		<comments>http://katolican.com/2008/01/07/katere-zakramente-sme-prejeti-clovek-v-smrtnem-grehu/#comments</comments>
		<pubDate>Mon, 07 Jan 2008 04:32:46 +0000</pubDate>
		<dc:creator>br. Matej Nastran</dc:creator>
				<category><![CDATA[Morala vprašanja]]></category>
		<category><![CDATA[zakramenti]]></category>
		<category><![CDATA[smrtni greh]]></category>
		<category><![CDATA[spoved]]></category>

		<guid isPermaLink="false">http://katolican.com/2008/01/07/katere-zakramente-sme-prejeti-clovek-v-smrtnem-grehu/</guid>
		<description><![CDATA[Kristjan, ki se nahaja v smrtnem grehu, sme (in mora) najprej pristopiti k zakramentu sv. spovedi, saj je to edini redni način odpuščanja smrtnega greha. Drugih zakramentov prej ne sme prejeti, saj bi jih prejel nevredno.
Za nekrščenega pa seveda velja, da so mu grehi (tako izvirni kot osebni) odpuščeni s krstom.
Obstajajo pa tudi posebni primeri, [...]]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<blockquote>Katere zakramente sme prejeti človek, ki se še ni spovedal smrtnih grehov (poleg sv. spovedi)?</blockquote><br />
Kristjan, ki se nahaja v smrtnem grehu, sme (in mora) najprej pristopiti k zakramentu sv. spovedi, saj je to edini redni način odpuščanja smrtnega greha. Drugih zakramentov prej ne sme prejeti, saj bi jih prejel nevredno.</p>
<p>Za nekrščenega pa seveda velja, da so mu grehi (tako izvirni kot osebni) odpuščeni s krstom.</p>
<p>Obstajajo pa tudi posebni primeri, ki se nekdo ne more več spovedati morebitnih smrtnih grehov, recimo nezavestni, umirajoči&#8230; v tem primeru lahko duhovnik podeli bolniško maziljenje, ki tudi odpušča grehe.<br />
Vendar duhovnik lahko podeli bolniško maziljenje le če predvideva, da bi nezavestni to sam tudi želel.<br />
Bolnik, ki je pri zavesti in se lahko spove, pa se mora pred prejemom bolniškega maziljenja spovedati in šele nato prejeti maziljenje.</p>
<p><blockquote><br />
1) Recimo, da je nekdo v stanju smrtnega greha (in se tega zaveda ter bi imel priliko za sv. spoved oz. obuditi popolno kesanje &#8211; pa tega ne opravi); glede na to, da (nepopolno) kesanje<br />
a) obudi<br />
b) ne obudi<br />
katere zakramente sme (veljavno) prejeti (poleg sv. krsta in sv. spovedi, ki sta dobrodošla)?</p>
<p>2) Kakšen učinek ima ta zakrament nanj?</blockquote><br />
Popolno kesanje vključuje sklep pristopiti k spovedi ob prvi priliki.<br />
Če se zavedamo smrtnega greha k drugim zakramentom brez spovedi ne smemo pristopiti. V tem primeru velja, kar piše sv. Pavel o evharistiji:<br />
<a class="biblija_link" href="http://www.biblija.net/biblija.cgi?id14=1&amp;pos=0&amp;set=5&amp;m=1+Kor+11%2C27-29">&#49;&#32;&#75;&#111;&#114;&#32;&#49;&#49;&#44;&#50;&#55;&#45;&#50;&#57;</a>
<p>Mir in dobro!</p>
<p>br. Matej</p>
<img src="http://katolican.com/?ak_action=api_record_view&id=31&type=feed" alt="" />]]></content:encoded>
			<wfw:commentRss>http://katolican.com/2008/01/07/katere-zakramente-sme-prejeti-clovek-v-smrtnem-grehu/feed/</wfw:commentRss>
		<slash:comments>0</slash:comments>
		</item>
		<item>
		<title>Ali sta Jahve in Kristus ena in ista Oseba?</title>
		<link>http://katolican.com/2008/01/07/ali-sta-jahve-in-kristus-ena-in-ista-oseba/</link>
		<comments>http://katolican.com/2008/01/07/ali-sta-jahve-in-kristus-ena-in-ista-oseba/#comments</comments>
		<pubDate>Mon, 07 Jan 2008 04:30:07 +0000</pubDate>
		<dc:creator>br. Matej Nastran</dc:creator>
				<category><![CDATA[Kristologija]]></category>
		<category><![CDATA[Sveta Trojica]]></category>
		<category><![CDATA[Verske resnice]]></category>
		<category><![CDATA[Jahve]]></category>
		<category><![CDATA[Kristus]]></category>
		<category><![CDATA[oseba]]></category>

		<guid isPermaLink="false">http://katolican.com/2008/01/07/ali-sta-jahve-in-kristus-ena-in-ista-oseba/</guid>
		<description><![CDATA[Kristjani izpovedujemo vero v enega Boga v treh osebah. Ker je troedinost Boga novozavezno razodetje, o njej Stara zaveza ne govori neposredno, ampak se je Bog v Stari zavezi razodel z osebnim imenom Jahve.
Nova zaveza pa je prinesla razodetje notranjega življenja Boga: Bog je Oče in Sin in Sveti Duh. Druga Božja oseba (Sin) se [...]]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<blockquote>Ali sta Jahve in Kristus ena in ista Oseba? Kakšen je torej položaj Boga Očeta, ki naj bi bil tudi ena od treh oseb Troedinega Boga? Ali je možno, da bi bil lahko Jahve Bog Oče?<br />
</blockquote>
<p>Kristjani izpovedujemo vero v enega Boga v treh osebah. Ker je troedinost Boga novozavezno razodetje, o njej Stara zaveza ne govori neposredno, ampak se je Bog v Stari zavezi razodel z osebnim imenom Jahve.<br />
Nova zaveza pa je prinesla razodetje notranjega življenja Boga: Bog je Oče in Sin in Sveti Duh. Druga Božja oseba (Sin) se je učlovečila v osebi Jezusa Kristusa.<br />
Gre torej za dve različni terminologiji, ena starozavezna, druga novozavezna in nesmiselno bi bilo njuno mešanje. Ko govorimo o Jahveju, govorimo o Bogu, torej o zunanjem vidiku Boga, ko pa govorimo o osebah Trojice, pa govorimo o notranjem življenju Boga. Enačenje Jahveja samo z Očetom bi bilo torej nesmiselno, ker gre za različni vidik, prav tako enačenje Jahveja s Kristusom.</p>
<p>Mir in dobro!</p>
<p>br. Matej</p>
<img src="http://katolican.com/?ak_action=api_record_view&id=30&type=feed" alt="" />]]></content:encoded>
			<wfw:commentRss>http://katolican.com/2008/01/07/ali-sta-jahve-in-kristus-ena-in-ista-oseba/feed/</wfw:commentRss>
		<slash:comments>0</slash:comments>
		</item>
		<item>
		<title>Zakaj kristjani zatrjujejo, da ne verjamejo v nezemljane?</title>
		<link>http://katolican.com/2008/01/07/zakaj-kristjani-zatrjujejo-da-ne-verjamejo-v-nezemljane/</link>
		<comments>http://katolican.com/2008/01/07/zakaj-kristjani-zatrjujejo-da-ne-verjamejo-v-nezemljane/#comments</comments>
		<pubDate>Mon, 07 Jan 2008 04:29:09 +0000</pubDate>
		<dc:creator>br. Matej Nastran</dc:creator>
				<category><![CDATA[Razno]]></category>
		<category><![CDATA[nezemeljska bitja]]></category>
		<category><![CDATA[vesolje]]></category>

		<guid isPermaLink="false">http://katolican.com/2008/01/07/zakaj-kristjani-zatrjujejo-da-ne-verjamejo-v-nezemljane/</guid>
		<description><![CDATA[Odgovor na prvi del vprašanja se nahaja tule: katolican.com/2008/01/07/nezemeljska-bitja/
Res je, da nezemeljska bitja, o katerih govori Sveto pismo, niso zemljani, a gre za duhovna bitja, ki so v povezavi z ljudmi. O angelih pravi avtor pisma Hebrejcev: &#72;&#101;&#98;&#32;&#49;&#44;&#49;&#52;
Glede obstoja drugih civilizacij v vesolju pa Sveto pismo ne govori in učenje glede tega ni del krščanskega [...]]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<blockquote>Zakaj kristjani zatrjujejo, da ne verjamejo v nezemljane? Saj so v krščanskih spisih opisana bitja, kot so angeli, nadangeli in druga nezemeljska bitja, ki so prebivalci raja, torej so nezemljani.<br />
</blockquote>
<p>Odgovor na prvi del vprašanja se nahaja tule: <a href="http://katolican.com/2008/01/07/nezemeljska-bitja/" title="http://katolican.com/2008/01/07/nezemeljska-bitja/" target="_blank">katolican.com/2008/01/07/nezemeljska-bitja/</a><br />
Res je, da nezemeljska bitja, o katerih govori Sveto pismo, niso zemljani, a gre za duhovna bitja, ki so v povezavi z ljudmi. O angelih pravi avtor pisma Hebrejcev: <a class="biblija_link" href="http://www.biblija.net/biblija.cgi?id14=1&amp;pos=0&amp;set=5&amp;m=Heb+1%2C14">&#72;&#101;&#98;&#32;&#49;&#44;&#49;&#52;</a></p>
<p>Glede obstoja drugih civilizacij v vesolju pa Sveto pismo ne govori in učenje glede tega ni del krščanskega verovanja, ampak Cerkev to prepušča znanostim, ki to preučujejo. Gre za prizavanje t.i. avtonomije zemeljskih stvarnosti, o kateri se je izrekel 2. vatikanski koncil.</p>
<p>Katoličan je torej svoboden da lahko sam osebno verjame v obstoj nezemeljskih civilizacij ali pa ne, vsekakor pa je del katoliške vere verovanje v obstoj čistih duhovnih bitij, ki so angeli.</p>
<p>Mir in dobro!</p>
<p>br. Matej</p>
<img src="http://katolican.com/?ak_action=api_record_view&id=29&type=feed" alt="" />]]></content:encoded>
			<wfw:commentRss>http://katolican.com/2008/01/07/zakaj-kristjani-zatrjujejo-da-ne-verjamejo-v-nezemljane/feed/</wfw:commentRss>
		<slash:comments>0</slash:comments>
		</item>
		<item>
		<title>Kako bo v večnosti s človekovo svobodo oz. svobodno voljo?</title>
		<link>http://katolican.com/2008/01/07/kako-bo-v-vecnosti-s-clovekovo-svobodo-oz-svobodno-voljo/</link>
		<comments>http://katolican.com/2008/01/07/kako-bo-v-vecnosti-s-clovekovo-svobodo-oz-svobodno-voljo/#comments</comments>
		<pubDate>Mon, 07 Jan 2008 04:26:26 +0000</pubDate>
		<dc:creator>br. Matej Nastran</dc:creator>
				<category><![CDATA[Poslednje reči]]></category>
		<category><![CDATA[svoboda]]></category>
		<category><![CDATA[večnost]]></category>
		<category><![CDATA[volja]]></category>

		<guid isPermaLink="false">http://katolican.com/2008/01/07/kako-bo-v-vecnosti-s-clovekovo-svobodo-oz-svobodno-voljo/</guid>
		<description><![CDATA[V večnosti bomo resnično svobodni!
&#74;&#110;&#32;&#56;&#44;&#51;&#54;: &#8220;Če vas torej Sin osvobodi, boste resnično svobodni.&#8221;
&#50;&#32;&#84;&#105;&#109;&#32;&#52;&#44;&#49;&#56;: &#8220;Gospod me bo osvobodil vsakega zlega dejanja in rešil v svoje nebeško kraljestvo. Njemu slava na veke vekov! Amen.&#8221;
Svoboda namreč ni v tem, da lahko delamo karkoli, saj če izbiramo zlo, se naša svoboda manjša, ker postajamo sužnji greha. Ko bomo v [...]]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<p>V večnosti bomo resnično svobodni!</p>
<p><a class="biblija_link" href="http://www.biblija.net/biblija.cgi?id14=1&amp;pos=0&amp;set=5&amp;m=Jn+8%2C36">&#74;&#110;&#32;&#56;&#44;&#51;&#54;</a>: &#8220;Če vas torej Sin osvobodi, boste resnično svobodni.&#8221;<br />
<a class="biblija_link" href="http://www.biblija.net/biblija.cgi?id14=1&amp;pos=0&amp;set=5&amp;m=2+Tim+4%2C18">&#50;&#32;&#84;&#105;&#109;&#32;&#52;&#44;&#49;&#56;</a>: &#8220;Gospod me bo osvobodil vsakega zlega dejanja in rešil v svoje nebeško kraljestvo. Njemu slava na veke vekov! Amen.&#8221;</p>
<p>Svoboda namreč ni v tem, da lahko delamo karkoli, saj če izbiramo zlo, se naša svoboda manjša, ker postajamo sužnji greha. Ko bomo v večnosti greha osvobojeni, bomo resnično svobodni.</p>
<p>Miri in dobro!</p>
<p>br. Matej</p>
<img src="http://katolican.com/?ak_action=api_record_view&id=28&type=feed" alt="" />]]></content:encoded>
			<wfw:commentRss>http://katolican.com/2008/01/07/kako-bo-v-vecnosti-s-clovekovo-svobodo-oz-svobodno-voljo/feed/</wfw:commentRss>
		<slash:comments>0</slash:comments>
		</item>
	</channel>
</rss>
